tiistai 17. joulukuuta 2013

Tähtiä, huovutusta ja lasinsirpaleita

Olen tykästynyt noihin itse tehtyihin kartonkitähtiin. Olohuoneen ikkunaan tein kolme valkoista tähteä ja wc:n hylly sai yhden ison hopeatähden. Vielä olisi odottamassa kullanhohtoista kartonkia, jos löydän paikan mihin niitä vielä laittaisin. Helppoja, nopeita ja keveitä koristeita - siis juuri minun makuuni sopivia!





Teimme tyttäreni kanssa yhdessä huovutetun liinan. Tämä oli sellainen nopea työ, jonka päätimme tehdä ihan hetken mielijohteesta. Kunhan ladoimme villat mieleiseemme järjestykseen ja rulla koneeseen huopumaan. Hauskaa ainakin oli työtä tehdessämme, sillä totesimme jälleen olevamme ihan vastakohtia tällaisissa hommissa. Tyttäreni käyttää aikaa suunnitteluun ja yksityiskohtien hiomiseen ja minä taas tehdä tohautan homman liikoja suunnittelematta.

Tällainen oli lopputulos. Harjoitus tekee tässäkin mestarin, mutta kyllä tämä liina joulun ajaksi paikan löytää.

Tänään minulla oli siivouspäivä ja ihan kivutta se ei sujunut. Kävi niin, että tiputin imurin letkulla kynttiläkutsuilta ostamani lasikulhon, jossa minulla on nyt ollut jouluvalot.
Siis tämä on nyt entinen...


 Harmitti vietävästi, sillä tuohon kulhoon on saanut laitettua kivasti erilaisia kausikoristeita. Mutta lasiahan se vain on, joten aloin miettiä uutta viritystä valoille.
Ja tällaiseen ratkaisuun päädyin.



Vanha kynttilälyhty sai nyt sähkövalot sisuksiinsa. Ihan hyvä näinkin.

Nyt kuorin ensimmäisen punaisen jouluomenan ja istun nautiskelemaan!

Tao

2 kommenttia:

  1. Kauniita tähtiä. Minulla on samanlaiset porot ja yksi vielä suurempi. Kuule, jospa sirpaleet tietävät onnea.
    Muistat muuten ihän oikein, en ole jouluihminen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti ne olivat onnea tuovia sirpaleita! Minä en yleensäkään usko siihen, että kauniit asiat pitäisi säilöä kaappeihin, etteivät mene rikki. Meillä on esim. muumimukeja n. 50-60 kpl (kaikki erilaisia) ja kaikki ovat käytössä päivittäin. Siis ei ihan joka muki joka päivä, vaan mielialan mukaan valitsemme sopivan.

      Poista