tiistai 7. tammikuuta 2014

Nyt ei pipo kiristä!

Eräänkin päähineen olen ajan saatossa neulonut, virkannut ja huovuttanut. Olen tehnyt pipoja, myssyjä, paskereita ja hatunkin, mutta jostain ihmeellisestä syystä päässäni keikkuu aina sama vanha ja kulahtanut myssy. Olen tehnyt niin valmiilla ohjeella kuin ihan itse suunnitellenkin ja lopputulos on yleensä ollut pipokorin lämmikkeenä eikä siinä käytössä mihin sen olin tehnyt. Vaan nyt tuli muutos siihenkin asiaan! Kävin nimittäin kirjakaupassa katselemassa alennuskirjojen tarjontaa ja sieltä pomppasi silmiini kirjallinen pipo-ohjeita!


Jos näistä ohjeista ei löytyisi minulle sopivaa mallia, niin sitten pitäisin suosiolla vanhaa myssyäni hamaan tappiin saakka. Valitsin siis mieluisen mallin ja laitoin puikot heilumaan...ja lopputulos oli tällainen.


Tästä tuli hyvä - ei täydellinen, mutta hyvä kuitenkin. Koekäyttö on suoritettu ja sujahtaa tämä päähäni jatkossakin! Lankana käytin Novitan Rosea. Neulos kun on kaksinkertaista, ja kuvio-osuus antaa vielä hieman "lisätäyttöä" kerrosten väliin, niin tämä oli oikein sopivan paksuinen ainakin näille keleille. Itseasiassa voisin toteuttaa vaikka toisenkin samanlaisen paksummasta langasta - sen oikean talven varalle.

Ehkäpä itsensä uhkailu ikuisuudella vanhan myssyn kanssa sai paneutumaan kunnolla mallin valintaan ja sen toteutukseen. Aiemmissa lienee ollut vikan se, että olen tehnyt vain silmääni miellyttäviä malleja ajattelematta sen tarkemmin mallin sopivuutta omaan päähäni.

Pitäisiköhän tälle tehdä kaveriksi huivi ja käsineet...siinä voisi olla ajatusta.

Tao


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti